1/8 can Tho - Cai Be

2 augustus 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vandaag komt de taxi ons om 9u oppikken om naar Cai Be te rijden. Met de bus was het wat ingewikkeld en we wilden zo weinig mogelijk tijd verliezen. De taxi stond er stipt om 9 u.  Het is ongeveer 2u15 u rijden. De rit kost 45 dollar. Na 2 u10 rijden wijst de chauffeur het plakaatje met de naam van de lodge aan. Ik merk dat het een andere naam is... blijkbaar had de receptioniste van ons hotel een verkeerde lodge doorgegeven. Maar wat erger was is dat we 45 minuten te ver waren gereden😩. We mosten dus 45 minuten terug rijden. Toen we in Cai Be aankwamen moesten we met een boot een 10 tal minuutjes varen naar het hotel. Ik dacht dat de lodge aan een klein rivierje lag, maar dit was niet het geval. Het ligt aan een brede druk bevaren rivier. Het is wel een ruime lodge met een mooi zwembad en mooi in het groen. De manager van het hotel stelt ons al direct een heel programma nogal pushig voor. We haken af. We zegen dat we al 3 weken in Vietnam zijn en we wel zullen zien wat we willen doen. In de namiddag zijn we uiteindelijk gewoon wat aan het zwembad gaan liggen, want het was er weer heel mooi weer! In de avond gewoon in het hotel de menu gegegeten en daarna nog rummikub gespeeld.