Dalat 18/7

18 juli 2018 - Da Lat, Vietnam

We blijven 2 dagen in Dalat ‘ stad van de liefde’ Dalat ligt op 1500 meter hoogte. De gemiddelde temperatuur is hier 20 graden.

De meeste vietnamezen lopen hierdan ook  met mutsen en  sjaals rond. Op de markt verkopen ze ook vooral regenjassen, mutsen, dikke truien.

Om half 9 is de chauffeur ons komen oppikken in het gezellig ontbijtcafe Fresh net over ons hotel Hana waar we 2 nachten zullen slapen.

Hij zal ons overal naartoe rijden wat we maar willen.

De eerste stop is na 1 uurtje rijden

De pongour waterfall.  Prachtige watervallen en het zonnetje begint net te schijnen als we er toekomen.

Naast de waterval ligt ook een tempel die we even bezoeken.

De volgende stop is de elephant waterval. Vanaf we uitstappen uit de auto horen we de waterval.

We proberen zo dicht mogelijk bij de waterval te geraken en we trekken nog wat fotootjes.

Daarna hebben we een stop gehad bij de Me linh coffeegarden. Een prachtig terras omgeven door koffieplantages.

Jammer genoeg is het daarna beginnen regenen. We hebben dan  linh phuoc pagoda bezocht. Aan de foto’s kan je zien dat het een heel speciale tempel is.

In Roof 100 zijn we een aperitiefje gaan drinken. Een Mojito kost hier 1,85 euro

We dachten in een rooftop bar terecht te komen maar het was een soort flinstones grot. Hier kon je wel 20 minuten in ronddwalen.

Als afsluiter zijn we gaan eten in een Bbq house.

Hier mochten we zelf ons vlees bakken . De barbecue zat verwerkt in de tafel.

Voor 10 euro voor ons alledrie hebben we gegeten en gedronken.

Daarna zijn we door de regen terug naar ons hotel gegaan.

Morgen rijden we terug naar de kust,  “Nha trang” waar we terug kunnen gaan opwarmen. De bus vertrekt om 7 u en het is ongeveer 3u30 rijden.

Een ticketje kost 4,50 per persoon