2/8 Cai Be / Ho Chi Minh

2 augustus 2018 - Cai Be, Vietnam

Met oordopjes in onze oren hebben we nog redelijk goed geslapen. Het is echt wel een superdruk kanaal met enorme schepen die hier voorbij varen. Het ydillische kanaaltje dat ik dus in gedachten had , was het dus niet 😩

Aangezien het hotel ons 45 dollar vraagt om een tour van 3u te doen, hebben we beslist om zelf de fiets te nemen  aangezien deze gratis zijn in het hotel. Met google Maps vinden we ook zelf onze weg 😃.  We zijn over de brug gereden en we werden al na een kwartiertje door een dame aangesproken met een voorstel om een tour te maken. Maar de prijs viel weer tegen.

We hebben haar gevraagd waar we met een klein bootje zouden kunnen gaan varen en ze zei vriendelijk dat we de veerboot konden nemen achter de hoek en dan daar wel een boottochtje konden maken. En dat hebben we gedaan en 100 keer goedkoper. Onderweg reden we over superschattige bruggetjes en kleine weggetjes. En we hebben een klein boottochtje gemaakt. Als we tergreden met de fiets naar het hotel zijn we nog door een plaatselijke markt gereden en dan was het tijd om te gaan lunchen. We hebben terug in onze lodge gegeten omdat er voor de rest weinig keuze is. Het was deze keer wel heel lekker! Tijdens de lunch een stortbui maar dan terug volle zon, dus terug aan het zwembad gaan liggen. Om kwart voor vijf ( binnen een kwartier) vertrekjen we met de taxi naar Ho Chi Minh. Het is een 2 u rijden.